Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
- Rozsah platnosti Všeobecných obchodných podmienok spoločnosti BILLIK TRADE s.r.o.
- 1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) spoločnosti BILLIK TRADE s.r.o., so sídlom Haburská 49/A, Bratislava-Ružinov 821 01, IČO: 36684678, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava Ill, vložka č. 179681/B , oddiel Sro,(ďalej len „spoločnosť BILLIK TRADE“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo inej zmluvy (ďalej aj len „zmluva“),uzavretej medzi spoločnosťou BILLIK TRADE (ako predávajúcim, obchodníkom, poskytovateľom služieb a pod.) a jej zmluvnými partnermi (ako kupujúcimi, odberateľmi, príjemcami služieb a pod.).
- 1.2. Zmluvným partnerom spoločnosti BILLIK TRADE môže byť buď spotrebiteľ alebo podnikateľ (spotrebiteľ a podnikateľ ďalej len „zmluvný partner“ alebo „zákazník“.
- 1.3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“).
- 1.4. Podnikateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napríklad obchodná spoločnosť) (ďalej len „osoba“), ktorá vykonáva samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku, ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (ďalej len „podnikateľ“). Predpokladá sa, že ak zmluvný partner v objednávke uvedie svoje IČO, resp. DIČ, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a platia pre neho ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.
- 1.5. Tieto VOP platia pre všetky zmluvy uzavreté medzi spoločnosťou BILLIK TRADE a zákazníkom, ak neustanovia tieto VOP inak. Použitie akýchkoľvek obchodných alebo iných podmienok zákazníka je výslovne vylúčené, a to aj v prípade, ak tieto obchodné alebo iné podmienky zákazníka obsahujú ustanovenie o ich prednostnom použití, ak spoločnosť BILLIK TRADE nevyjadrí s takýmito odlišnými obchodnými alebo inými podmienkami predchádzajúci písomný súhlas. Výslovný súhlas spoločnosti BILLIK TRADE s podmienkami zmluvného partnera sa vyžaduje vždy, a to aj v prípade, ak spoločnosť BILLIK TRADE bola oboznámená s podmienkami zmluvného partnera a prijala bez výhrad jeho platbu.
- 1.6. Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho:
BILLIK TRADE s.r.o.
Haburská 49/A, 821 01 Bratislava-Ružinov - Adresa kamennej predajne/prevádzky: Priemyselná 4, Nitra 949 01
Slovenská republika
(ďalej len „sídlo“ alebo „adresa“)
IČO 36684678,
Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava Ill, vložka č. 179681/B , oddiel Sro
DIČ.: 2022255367
IČ DPH: SK 2022255367
Telefónne číslo:+421 37 65 22 106
E-mailová adresa: info@billik.sk, obchod@billik.sk predaj@billik.sk
- Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOi)
lnšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dohľadu
č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104 fax č.: 02/ 58272 170
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
- Oznámenia predávajúceho pred uzatvorením zmluvy
Nasledujúce oznámenia predávajúceho tovaru a služieb v internetovom obchode BILLIK TRADE na internetovej stránke https://www.billik.sk (ďalej len „internetový obchod“), sú určené v plnom rozsahu tým zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi. Pre zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, platia oznámenia spoločnosti BILLIK TRADE uvedené v tomto článku 3, body 3.1.až 3.10. týchto VOP.
- 3.1. Označenie tovaru a služieb (t.j. produktov) ponúkaných spoločnosťou BILLIK TRADE v internetovom obchode billik.sk a popis ich hlavných vlastností je k dispozícií na katalógovej stránke internetového obchodu predávajúceho po otvorení („rozkliknutí“) príslušného okna predmetného tovaru alebo služby.
- 3.2. Ceny tovarov a služieb, ponúkané spoločnosťou BILLIK TRADE v internetovom obchode billik.sk sú uvádzané v mene euro (EUR) vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných zákonom stanovených poplatkov. Jednotlivé ceny však nezahŕňajú náklady na dodanie, dopravu, poštovné a iné náklady alebo poplatky, ktoré sa líšia v závislosti od spôsobu dodania a poskytovateľa dopravy tovaru ako aj od spôsobu platby dopravného a týchto nákladov (viď body 3.5. a 3.6. nižšie). Bližšie informácie sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu predávajúceho. Ceny taktiež nezahŕňajú náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie (viď bod 3.8. nižšie).
- 3.3. Ako zmluvne dohodnutá cena platí cena tovaru alebo služby uvedená v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE v okamihu odoslania objednávky zákazníkom (porovnaj článok 5. (Objednávka, uzatvorenie zmluvy).
- 3.4. Zákazník má možnosť uhradiť cenu za tovary a služby objednané v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE, prostredníctvom platobných metód uvedených na adrese: https://www.billik.sk/platobne-podmienky/
- 3.5. Konkrétne podmienky rôznych spôsobov dopravy a informácie o jednotlivých poskytovateľoch dopravy sú podrobnejšie uvedené na adrese https://www.billik.sk/.
- 3.6. Zákazník hradí poplatky za dopravu v závislosti od typu dopravy.
- 3.7. Zákonná zodpovednosť za vady tovaru, záruka a podmienky ich uplatňovania sú bližšie popísané v reklamačnom poriadku (Zodpovednosť za vady tovaru, záruka) týchto VOP a v prípade spotrebiteľov v Reklamačnom poriadku, ktorý nájdete na adrese https://www.billik.sk/reklamacny-poriadok/
- 3.8. Pri využití prostriedkov diaľkovej komunikácie (napríklad pripojenie k internetu, telefónne poplatky) platia tarify a podmienky poskytovateľov týchto služieb príslušného zákazníka, spoločnosť BILLIK TRADE neúčtuje žiadne dodatočné náklady za využitie telekomunikačných prostriedkov pri využití služieb internetového obchodu BILLIK TRADE.
- 3.9. Odoslaním objednávky v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE dáva zákazník spoločnosti BILLIK TRADE záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy; pred odoslaním objednávky má zákazník možnosť svoju objednávku skontrolovať a opraviť, prípadne zmeniť (viď článok 5. (Objednávka, uzatvorenie zmluvy) týchto VOP).
- 3.10. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy v zákonnej lehote 14 dní, bližšie podmienky odstúpenia od zmluvy sú upravené v článku 9. (Odstúpenie od zmluvy zákazníka spotrebiteľa) týchto VOP.
- 3.11. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo podať spoločnosti BILIK TRADE žiadosť o nápravu (zaslanú na adresu prevádzky alebo e-mailovú adresu uvedenú v článku 1., bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) týchto VOP, v prípade sporu z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že spoločnosť BILLIK TRADE porušila iné jeho práva. Ak spoločnosť BILLIK TRADE na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení sporov“) a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom, bližšie informácie nájdete na adrese https://www.billik.sk/reklamacny-poriadok/.
- 3.12. Pokiaľ chce spotrebiteľ podať sťažnosť, môže ju doručiť spoločnosti BILLIK TRADE na adresu kamennej predajne, alebo e-mailovú adresu uvedenú v článku 1., bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) týchto VOP, prípadne je možné sa so sťažnosťou obrátiť na príslušné štátne dozorné a kontrolné orgány.
- Predpoklady objednávania, zákaznícky účet, zákazník bez zákazníckeho účtu
- 4.1. Objednávku (návrh na uzavretie zmluvy) maže zákazník urobiť voči spoločnosti BILLIK TRADE prostredníctvom internetového obchodu BILLIK TRADE bez zákazníckeho účtu (prostredníctvom jednorazového účtu neregistrovaného zákazníka) alebo prostredníctvom trvalého užívateľského účtu zákazníka (ďalej len „zákaznícky účet“).
- 4.2. Zákaznícky účet si môžu založiť zákazníci, ktorí sú fyzickými osobami ako aj právnickými osobami, v rozsahu svojej spôsobilosti na právne úkony. Na registráciu je potrebná funkčná e-mailová adresa zákazníka.
- 4.3. Ak si zákazník založí zákaznícky účet, obdrží prostredníctvom e-mailovej správy na ním uvedenú e-mailovú adresu odkaz, na ktorý musí kliknúť pre ukončenie procesu registrácie zákazníckeho účtu, týmto úkonom zákazník potvrdí založenie zákazníckeho účtu.
- 4.4. Ak si zákazník založí zákaznícky účet, zvolí si pri jeho založení vlastné heslo, ktorým sa bude môcť prihlasovať v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE. Zákazník je povinný uchovávať svoje hesla v tajnosti a nesmie ho poskytnúť tretej osobe. Ak má zákazník podozrenie, že jeho heslo sa stalo známym tretím osobám, je povinný informovať o tej skutočnosti spoločnosť BILLIK TRADE, ktorej kontaktné údaje sú uvedené v článku 1., bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) týchto VOP a svoje heslo v prostredí zákazníckeho účtu bezodkladne zmeniť.
- 4.5. Po založení zákazníckeho účtu je možné využívať s ním spojené funkcie v rozsahu, v ktorom sú aktuálne poskytované spoločnosťou BILLIK TRADE; upozorňujeme však, že založením zákazníckeho účtu nevzniká nárok na doplnkové služby a ich dostupnosť nie je garantovaná, doplnkové služby, ktoré si vyžadujú osobitnú registráciu. Zákazník môže kedykoľvek požiadať predávajúceho na kontaktných údajoch uvedených v článku bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) o vymazanie svojich zákazníckych údajov a/alebo svojho zákazníckeho účtu, v takom prípade jeho funkcie nie je možné ďalej využívať.
- Objednávka, uzatvorenie zmluvy
- 5.1. Zákazník môže odoslaním objednávky (vo forme vyplneného a odoslaného formulára v internetovom obchode BILLIK TRADE) zaslať záväzný návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru alebo služieb (dodanie produktov), uvedených v objednávke a vybratých zákazníkom z katalógu produktov prezentovanom v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE („objednávka“).
- 5.2. Zákazník si môže najprv vybrať jednotlivé tovarové položky kliknutím na tlačidlo „kúpiť online“. Ďalší proces objednávky prebieha zadaním požadovaných údajov v rámci procesu objednania. Objednávka môže byť odoslaná len po vyplnení všetkých povinných polí a po potvrdení políčka (checkbox) naľavo vedľa vyhlásenia s textom: „Oboznámil som sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti BILLIK TRADE s.r.o., ktoré sú súčasťou kúpnej zmluvy. Poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy som vzal/a na vedomie“. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo s textom „dokončiť a zaplatiť“, čím zákazník výslovne potvrdí, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť kúpnu cenu. Proces objednávania je tým ukončený.
- 5.3. Pred odoslaním objednávky má zákazník možnosť si svoju objednávku skontrolovať, či nespravil chybu pri zadávaní objednávky a opraviť ju kliknutím na odkaz „zmeniť“ pripojený k príslušným údajom.
- 5.4. Po kliknutí na tlačidlo „dokončiť a zaplatiť“ obdrží zákazník na svoju e-mailovú adresu automatické potvrdenie o doručení objednávky do elektronického systému spoločnosti BILLIK TRADE („potvrdenie o prijatí objednávky“).
- 5.5. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dôjde v závislosti od platobnej metódy zvolenej zákazníkom:
- 5.5.1. Platobná metóda platba kartou
Pri platbe platobnou kartou potvrdenie o prijatí objednávky nepredstavuje ešte prijatie návrhu zákazníka na uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá až okamihom doručenia potvrdenia o odoslaní tovaru na e-mailovú adresu zákazníka spoločnosťou BILLIK TRADE, ktorá potvrdí odoslanie tovaru prostredníctvom emailovej správy o odoslaní tovaru po nasledujúcom preverení dostupnosti tovaru. V opačnom prípade k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde, zákazník nie je svojou objednávkou naďalej viazaný a suma rezervovaná na platobnej karte bude vrátená na účet v závislosti od dostupnosti tovaru na sklade, po predchádzajúcej dohode so zákazníkom o možnom termíne alebo dostupnosti a možnostiach dodania tovaru.
- 5.5.1. Platobná metóda platba kartou
- 5.6. Kúpnou zmluvou sa spoločnosť BILLIK TRADE zaväzuje zákazníkovi dodať zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru a zákazník sa zaväzuje uhradiť spoločnosti BILLIK TRADE cenu za tovar a tovar prevziať.
- Ceny, platba, faktúra
- 6.1. Všetky ceny sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.
- 6.2. Platba môže byť realizovaná niektorou z platobných metód uvedených na adrese https://www.billik.sk/platobne-podmienky/, ak je pre aktuálnu objednávku príslušná platobná metóda k dispozícii. Ak si zákazník zvolil spôsob platby vopred prevodom na účet, lehota splatnosti kúpnej ceny je 7 kalendárnych dní od potvrdenia prijatia objednávky, po márnom uplynutí tejto lehoty je objednávka automaticky stornovaná z dôvodu nezaplatenia kúpnej ceny. V prípade, ak má zákazník záujem o dodanie tovaru z internetového obchodu predávajúceho, je potrebné tento tovar znovu objednať.
- 6.3. V prípade platby platobnou kartou je cena odpočítaná z bankového účtu zákazníka najskôr pri odoslaní tovaru, pri bežnom a rýchlom bankovom prevode bezprostredne po uskutočnení prevodu zákazníkom. Pri platbe v predajni je tovar odoslaný/odovzdaný zákazníkovi po jeho zaplatení.
- 6.4. Spoločnosť BILLIK TRADE a zákazník sa týmto dohodli, že faktúry budú zasielané zákazníkovi elektronicky na emailovú adresu uvedenú zákazníkom v rámci objednávky, prípadne na e-mailovú adresu uvedenú v zákazníckom účte zákazníka. Zákazník zaplatením ceny tovaru na základe elektronickej faktúry vydanej spoločnosťou BILLIK TRADE súhlasí s jej vydaním v elektronickej podobe. Faktúra bude odoslaná až s expedíciou poslednej zásielky tovaru
- Dodanie, miesto plnenia
- 7.1. Spoločnosť BILLIK TRADE si splní svoju povinnosť odovzdať tovar zákazníkovi tak, že spoločnosť BILLIK TRADE zákazníkovi umožní disponovať s tovarom na mieste dodania a zákazníka o tom včas informuje.
- 7.2. Dodanie tovaru sa uskutoční na dodacej adrese v Slovenskej republike, ktorú zákazník, ktorý je spotrebiteľom uviedol, resp. v predajni BILLIK TRADE.
- 7.3. Ak spoločnosť BILLIK TRADE tovar odošle, odovzdáva spoločnosť BILLIK TRADE tovar zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľom v okamihu, keď ho prevezme zákazník alebo ním určená tretia osoba na mieste dodania. Tovar je doručovaný za prvé dvere/bránu miesta dodania určeného zákazníkom (napr. vonkajšia brána, hlavné vchodové dvere do budovy- nie však dvere bytu zákazníka, ani vynáška tovaru na poschodie) pod podmienkou, že miesto dodania umožňuje manipuláciu nízkozdvižným vozíkom. V opačnom prípade je miestom prevzatia tovaru hrana vozidla (hydraulické čelo) dopravcu, ktorého spoločnosť BILLIK TRADE poverila prepravou tovaru.
- 7.4. Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality a straty predaného tovaru prechádza na zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, prevzatím tovaru (okamih dodania). Pokiaľ mal zákazník prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom okamihom, keď mu bolo umožnené disponovať tovarom, nie však skôr, ako v určenom čase doručenia.
- 7.5. Ak je zákazník podnikateľom, je ako miesto dodania tovaru alebo miesto plnenia služieb a prípadných nárokov z náhradného/ dodatočného plnenia dohodnuté sídlo spoločnosti BILLIK TRADE, resp. predajňa BILLIK TRADE.
- 7.6. Ak spoločnosť BILLIK TRADE tovar odošle, spoločnosť BILLIK TRADE uskutoční dodanie tovaru zákazníkovi, ktorý je podnikateľom, odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu tovaru pre zákazníka a umožní zákazníkovi uplatniť si voči dopravcovi práva z prepravnej zmluvy.
- 7.7. Nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality a straty predaného tovaru prechádza v prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, prevzatím tovaru zákazníkom, alebo osobou oprávnenou na prevzatie. V prípade kúpy s následným zaslaním tovaru prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia alebo náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru na zákazníka už odovzdaním tovaru prvému dopravcovi na prepravu.
- 7.8. V prípade zaslania tovaru sa uskutoční preprava tovaru prostredníctvom poštových alebo zasielateľských služieb použitím vozidiel vybavených hydraulickým čelom s nízkozdvižným vozíkom. Na prepravu tovaru sa spravidla nepoužíva vozidlo s hydraulickým ramenom.
- 7.9. Spôsob dodania závisí od objednaného tovaru a je ponúkaný spoločnosťou BILLIK TRADE pred uzavretím zmluvy.
- 7.10. Zmluvné strany sa dohodli, že doba dodania tovaru je individuálna a je uvedená pri jednotlivých tovarových položkách (produktoch) v internetovom obchode predávajúceho. V prípade ak sú predmetom jednej objednávky tovary s rôznym údajom o dobe dodania, pre všetky tovarové položky doručované jednou zásielkou platí údaj o najdlhšej dobe dodania. Uvedená doba dodania tovaru začína plynúť:
- 7.10.1. v prípade platby v predajni, alebo bežným či rýchlym bankovým prevodom prvý pracovný deň po tom, čo spoločnosť BILLIK TRADE obdrží platbu
- 7.10.2. v prípade ostatných platobných metód prvý pracovný deň po doručení potvrdenia objednávky zo strany spoločnosti BILLIK TRADE.
- 7.11. Doručenie tovaru prevádzkovateľom poštových služieb prebieha od pondelka do piatku okrem štátom uznaných štátnych sviatkov. Doručenie dodávok tovaru zasielateľskou spoločnosťou prebieha v pracovných dňoch od pondelka do piatku, okrem štátom uznaných štátnych sviatkov v bežnom čase pre vybraného dopravcu spoločnosti BILLIK TRADE.
- Škody spôsobené pri preprave:
- 8.1. Zákazník, ktorý je podnikateľom, je povinný spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru skontrolovať stav zásielky. Zjavné, zvonka viditeľné škody spôsobené pri preprave si zákazník musí pri prevzatí tovaru nechať potvrdiť dopravcovi. Zákonné práva a povinnosti zákazníka tým nie sú dotknuté.
- 8.2. Za účelom kontroly stavu zásielku odporúčame zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi, spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru skontrolovať stav zásielky pred prepravcom. Zákonné práva a povinnosti zákazníka tým nie sú dotknuté.
- Odstúpenie zákazníka spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku
- 9.1. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku (ďalej len „zmluva“), a to v lehote 14 dní (ďalej len „lehota na odstúpenie od zmluvy“). Lehota na odstúpenie od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru (spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy). Tovar sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- 9.1.1. tovary objednané zákazníkom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- 9.1.2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- 9.1.3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- 9.1.4. jedná o zmluvu o službe, odo dňa jej uzavretia
- 9.2. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“), ktoré je nutné doručiť na adresu spoločnosti BILLIK TRADE uvedenú v článku 1., bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) týchto VOP. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený na internetových stránkach spoločnosti BILLIK TRADE, ktorého vzor na stiahnutie sa nachádza na https://www.billik.sk/formular-odstupenia-od-zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy uvedenej v tomto článku 9., bode 9.1. vyššie. - 9.3. Nižšie uvedené body 9.4. až 9.15. sa vzťahujú len na prípady odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom v súlade so zákonným právom na odstúpenie od zmluvy uvedenom v článku 3., bod 3.12. (Oznámenia predávajúceho pred uzatvorením zmluvy) týchto VOP.
- 9.4. Pokiaľ spotrebiteľ uzavrel so spoločnosťou BILLIK TRADE zmluvu o poskytovaní služieb, začne spoločnosť BILLIK TRADE s plnením zmluvy počas lehoty na odstúpenie od zmluvy len na výslovnú žiadosť (s výslovnými súhlasom) spotrebiteľa. Spotrebiteľ doručí takúto žiadosť spoločnosti BILLIK TRADE na adresu prevádzky alebo na jej e-mailovú adresu uvedené v článku 1., bod 1.6. (Kontaktné informácie, identifikácia predávajúceho) týchto VOP.
- 9.5. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- 9.5.1. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
- 9.5.2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý spoločnosť BILLIK TRADE nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- 9.5.3. dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa (napr. tovar upravený na mieru);
- 9.5.4. dodanie tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze ako aj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
- 9.5.5. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal spoločnosť BILLIK TRADE; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa;
- 9.5.6. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
- 9.5.7. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov, kníh alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený;
- 9.5.8. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom;
- 9.5.9. preprava tovaru, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má spoločnosť BILLIK TRADE poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote, ak BILLIK TRADE ponúka tieto služby;
- 9.5.10. dodanie digitálneho obsahu, ktorý spoločnosť BILLIK TRADE dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak (i) dodávanie digitálneho obsahu začalo a (ii) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa, že bol poučený (podľa § 17 ods. 12 písm. b) ZOS), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
- 9.6. V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu v predajni BILLIK TRADE alebo osobe poverenej spoločnosťou BILLIK TRADE na prevzatie tovaru, lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.
- 9.7. V prípade odstúpenia od zmluvy, pri ktorom je tovar zaslaný späť s využitím etikety na vrátenie tovaru ako balík, znáša spoločnosť BILLIK TRADE náklady spojené s jeho zaslaním. Spotrebiteľ v takomto prípade použije ten istý druh dopravy, ktorým mu bol tovar doručený. Zákazník pri vrátení tovaru vždy použije dopravcu alebo poskytovateľa poštovných a zasielateľských služieb, ktorý mu tento tovar na základe jeho objednávky doručil. V prípade, že spotrebiteľ využije iný spôsob vrátenia tovaru alebo iného dopravcu či poskytovateľa, než ako je napísané v tomto článku, bode 9.6. vyššie, sám znáša dodatočné náklady spojené so zaslaním alebo vrátení tovaru (viď bod 9.13. tohto článku nižšie).
- 9.8. V prípade odstúpenia od zmluvy týkajúceho sa tovaru na paletách (čiže tovaru, ktorý s ohľadom na svoju povahu nemôže byť vrátený obvyklou poštovou prepravou) znáša spoločnosť BILLIK TRADE náklady spojené so zaslaním tovaru na paletách späť, pokiaľ si zákazník spätné zaslanie pred jeho uskutočnením odsúhlasí so zákazníckym centrom spoločnosťou BILLIK TRADE. Spoločnosť BILLIK TRADE po odsúhlasení objedná prepravu tovaru na paletách a zabezpečí jeho vyzdvihnutie priamo u zákazníka. Pokiaľ si spotrebiteľ sám zaistí prepravu a vrátenie tovaru na paletách bez toho, aby to vopred odsúhlasil so spoločnosťou BILLIK TRADE, znáša náklady spojené so spätným zaslaním alebo vrátením tovaru na paletách spotrebiteľ sám.
- 9.9. Vrátenie tovaru prebieha jeho zaslaním na adresu určenú spoločnosťou BILLIK TRADE na vrátenie tovaru. Táto adresa je uvedená na etikete pre vrátenie tovaru, ktorá je súčasťou zásielky. Etiketu spotrebiteľ nalepí na zásielku. Pokiaľ k zásielke nie je priložená etiketa na vrátenie tovaru, kontaktuje spotrebiteľ Zákaznícke centrum BILLIK TRADE na emailovej adrese predaj@billik.sk alebo na telefónnom čísle +421 907 411 455. Zákaznícke centrum spotrebiteľovi zašle etiketu na adresu uvedenú v objednávke alebo na ním uvedený email.
- 9.10. Spotrebiteľ je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť vcelku, t. j. vrátane akéhokoľvek dodaného príslušenstva, akejkoľvek dokumentácie, čistý, nepoškodený a podľa možnosti vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ho prevzal.
- 9.11. V prípade odstúpenia od zmluvy zodpovedá spotrebiteľ spoločnosti BILLIK TRADE za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- 9.12. V prípade odstúpenia od zmluvy o službách, s plnením ktorej spoločnosť BILLIK TRADE na výslovnú žiadosť spotrebiteľa alebo s jeho súhlasom začala pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ povinný uhradiť spoločnosti BILLIK TRADE pomernú časť ceny za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy spoločnosti BILLIK TRADE.
- 9.13. V prípade odstúpenia od zmluvy je spoločnosť BILLIK TRADE povinná spotrebiteľovi vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijala na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. V prípade, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy, je spoločnosť BILLIK TRADE povinná spotrebiteľovi vrátiť všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy a nebude účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady na dopravu, dodanie a poštovné a iné náklady a poplatky. Spoločnosť BILLIK TRADE je povinná prijaté platby vrátiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, s výhradou uvedenou v bode 9.14. tohto článku nižšie. Spoločnosť BILLIK TRADE vráti spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, ak sa s spoločnosťou BILLIK TRADE nedohodnú inak a spotrebiteľovi nebudú účtované v tejto súvislosti ďalšie poplatky.
- 9.14. V prípade, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodanie, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný spoločnosťou BILLIK TRADE, má pri odstúpení od zmluvy nárok len na vrátenie nákladov dodania tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu bežnému spôsobu dodanie ponúkaného spoločnosťou BILLIK TRADE, dodatočné náklady predstavujúce rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodanie ponúkaný spoločnosťou BILLIK TRADE, znáša spotrebiteľ sám.
- 9.15. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, spoločnosť BILLIK TRADE nie je povinná vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým ako jej je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Toto neplatí, ak si spoločnosť BILLIK TRADE vyzdvihne tovar priamo u spotrebiteľa prostredníctvom ním poverenej osoby.
- 9.16. Zákazníci, ktorí sú podnikatelia, majú právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Právo na vrátenie tovaru poskytované spoločnosti BILLIK TRADE uvedené v článku 21. týchto VOP týmto nie je dotknuté.
- 9.17. Tieto VOP sa uplatnia aj pri predaji tovaru spoločnosti BILLIK TRADE zákazníkom prostredníctvom tzv. marketplace, t. j. on-line trh, prevádzkovaného treťou osobou, ktorého sa spoločnosť BILLIK TRADE ako predajca zúčastní.
- Osobitné ustanovenia pre predaj v predajni vrátenie/výmena tovaru
Táto časť VOP sa vzťahuje na predaj tovaru v predajni BILLIK TRADE. Podmienky montážneho servisu (zameranie a montáž) nie sú predmetom úpravy týchto VOP.
- 10.1 Tieto podmienky výmeny/vrátenia tovaru zakúpeného v predajni spoločnosti BILLIK TRADE s.r.o., Priemyselná 4, Nitra 94901 (ďalej len „BILLIK TRADE") upravujú podmienky výmeny/vrátenia tovaru kúpeného zákazníkmi v kamennej predajni spoločnosti BILLIK TRADE na území Slovenskej republiky.
- 10.2 Tieto Podmienky výmeny/vrátenia tovaru sa nevzťahujú na: kúpu a predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného spoločnosťou BILLIK TRADE cez internetovú stránku https://www.billik.sk/ (ďalej len „internetový obchod"). Právo na vrátenie tovaru zakúpeného cez internetový obchod poskytované spoločnosťou BILLIK TRADE sa riadi Všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti BILLIK TRADE pre internetový obchod, ktoré sú dostupné na internetovej stránke https://www.billik.sk/, kúpu a predaj tovaru na objednávku a/alebo na zákazku zákazníka, podmienky dopravy a montážneho servisu (zameranie a montáž), predmetom ktorých sú osobitné požiadavky zákazníka zaznamenané na osobitnej zákazke podľa jeho/jej špecifikovaného množstva, rozmerov, farby, prevedenia a kvality. Pravidlá výmeny a vrátenia tovaru pri kúpe na zákazku sa riadia Všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti BILLIK TRADE, ktoré sú uvedené priamo na zákazke.
- 10.3 Výmena/vrátenie tovaru
10.3.1. Spoločnosť BILLIK TRADE ponúka každému zákazníkovi právo na výmenu alebo vrátenie tovaru zakúpeného v kamennej predajni za nasledovných podmienok: tovar možno vymeniť alebo vrátiť do 14 dní od dňa jeho zakúpenia v kamennej predajni; tovar musí byť nepoužitý, nepoškodený, čistý, spÍňajúci hygienické štandardy, schopného ďalšieho predaja bez toho, aby bola znížená hodnota takéhoto tovaru; tovar musí byť vrátený kompletný v pôvodnom stave, neporušený, zabalený v pôvodnom originálnom balení vrátane pôvodného príslušenstva; zákazník musí predložiť doklad o kúpe tovaru. Kamenná predajňa BILLIK TRADE si vyhradzuje právo na spôsob výmeny/vrátenie tovaru bod 10.06 týchto VOP.
- 10.4 Právo na výmenu alebo vrátenie tovaru sa nevzťahuje na:
10.4.1 sezónny tovar, zlacnený tovar
10.4.2 tovar so zvláštnym vyhotovením a tovar vyrobený alebo upravený na mieru alebo podľa individuálnych požiadaviek zákazníka (napr. tovar zhotovený na požadované špecifické rozmery, tovar rezaný na mieru, zvláštne objednávky tovaru)
10.4.3 tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia, z hygienických alebo špecifických technických dôvodov,
10.4.4 tovary, ktorých akosť, charakteristické znaky, spol'ahlivosť, môžu byť nesprávnym skladovaním, prepravou alebo manipuláciou zákazníka narušené, tovary, ktoré podliehajú rýchlej skaze, zníženiu akosti alebo znehodnoteniu, ako aj tovary, ktoré podliehajú prísnym podmienkam a pravidlám skladovania.
- 10.5 Záverečné ustanovenia
10.5.1 Spoločnosť BILLIK TRADE má právo odmietnuť výmenu alebo vrátenie tovaru, ak nie sú splnené podmienky a predpoklady stanovené v týchto Podmienkach výmeny/vrátenia tovaru.
10.5.2 Využitím práva na výmenu alebo vrátenie tovaru nie sú dotknuté ďalšie práva zákazníka, ako napríklad práva z vadného plnenia alebo práva na odstúpenie od zmluvy.
10.5.3 Tieto Podmienky výmeny a vrátenia tovaru sú umiestnené v kamenných predajniach spoločnosti BILLIK TRADE a na internetovej stránke spoločnosti BILLIK TRADE, dostupného na internetovej stránkehttps://www.billik.sk/.
10.5.4 Ak sa jedna alebo viac častí týchto podmienok výmeny a vrátenia tovaru stane z akýchkoľvek dôvodov právne neúčinnou, nie sú tým dotknuté zostávajúce časti týchto podmienok výmeny a vrátenia tovaru.
- 10.6 Spoločnosť BILLIK TRADE si vyhradzuje právo na spôsob vybavenia vrátenia/výmeny tovaru zakúpeného v kamennej predajni BILLIK TRADE kde bol kupujúci riadne poučený o funkčnosti predávaného tovaru, tovar mu bol riadne opísaný, bol oboznámený s funkciami, tovar na jeho požiadanie mu bol riadne odskúšaný a predvedený a bol oboznámený so všetkými jeho funkciami. Spoločnosť BILLIK TRADE zo zákona nie je povinná vrátiť kupujécemu kúpnu cenu v prípade kúpy tovaru/služby v kamennej predajni. Zákazník má možnosť vybrať si náhradný tovar v minimálnej kúpnej cene vymeného/vráteného tovaru, prípadne výmenu toho istého tovaru za nový kus, pokiaľ ho predajca BILLIK TRADE má skladom alebo tretia strana dotknutý dodávateľ v ponuke. Pokiaľ tak nenastane má možnosť si kupujúci vybrať iný tovar v minimálnej kúpnej cene vráteného/vymeneného tovaru. Vyššie uvedené sa netýka bodu 10.04 týchto obchodných podmienok.
10.7 Tieto podmienky výmeny/vrátenia tovaru nadobúdajú účinnosť dňom 1.6.2023
- Kúpa tovaru a tovar na zákazku, kúpna zmluva
- 11.1. Kúpna zmluva na skladový tovar je medzi spoločnosťou BILLIK TRADE a zákazníkom uzavretá úplným uhradením kúpnej ceny za tovar. Kúpna zmluva na tovar, ktorý sa objednáva na zákazku, je uzavretá potvrdením zákazky zákazníka zo strany spoločnosti BILLIK TRADE, pričom tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy medzi spoločnosťou BILLIK TRADE a zákazníkom. Zákazník svojím podpisom na zákazke uznáva platnosť a záväznosť týchto VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou zákazky.
- 11.2. Zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru na sklade okamihom uzavretia kúpnej zmluvy, s výnimkou prípadov kúpy tovaru na zákazku alebo v prípade kúpy tovaru, ktorý nie je v dobe uzavretia zmluvy na sklade spoločnosti BILLIK TRADE alebo ktorý si zákazník z iného dôvodu neprevezme bezprostredne v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, kedy zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím a súčasne úplným zaplatením kúpnej ceny.
- 11.3. Pri kúpe tovaru na zákazku musí byť lehota na dodanie tovaru dohodnutá medzi spoločnosťou BILLIK TRADE a zákazníkom písomne.
- 11.4. Pokiaľ zákazník neuhradí kúpnu cenu v plnej výške za tovar, nie je oprávnený požadovať od spoločnosti BILLIK TRADE vydanie tohto tovaru. Pokiaľ zo strany zákazníka príde k porušeniu jeho povinností prevziať riadne a včas od spoločnosti BILLIK TRADE tovar podľa zmluvy a/alebo doplatiť jeho kúpnu cenu, a toto nevykoná ani po uplynutí primeranej dodatočnej lehoty poskytnutej mu spoločnosťou BILLIK TRADE, môže spoločnosť BILLIK TRADE od danej zmluvy odstúpiť.
- Kúpna cena, spôsob platby:
- 12.1. Kúpna cena, resp. záloha na kúpnu cenu za tovar, ktorý je predmetom zákazky, sa platí v hotovosti alebo kartou v pokladni BILLIK TRADE alebo bankovým prevodom na účet BILLIK TRADE v lehote splatnosti určenej spoločnosťou BILLIK TRADE (kúpna cena, resp. záloha na kúpnu cenu tovaru sa považuje za zaplatenú až momentom pripísania platby na bankový účet BILLIK TRADE).
- 12.2. Záväzok BILLIK TRADE objednať tovar na objednávku vznikne len v prípade úplného zaplatenia kúpnej ceny resp. zálohy na kúpnu cenu (termín dodania tovaru sa automaticky predlžuje o lehotu do pripísania platby na bankový účet spoločnosti BILLIK TRADE).
- 12.3. Pokiaľ celková cena tovaru s DPH uhradená v hotovosti neprevýši sumu 1.000,- EUR s DPH alebo cena uhradená inými platobnými prostriedkami neprevýši sumu 1.600,- EUR s DPH a všeobecné záväzné predpisy neustanovia inak, spoločnosť BILLIK TRADE vystaví zákazníkovi daňový doklad vo forme zjednodušeného daňového dokladu.
- Miesto a čas plnenia
- 13.1. Miestom plnenia pre záväzky spoločnosti BILLIK TRADE je adresa predajne spoločnosti BILLIK TRADE, v ktorej bola uzavretá zmluva, článok 16. týchto VOP týmto nie je dotknutý.
- 13.2. Tovar na zákazku (prípadne tovar, ktorý nebol ku dňu uzavretia kúpnej zmluvy skladom) musí byť prevzatý v lehote uvedenej v zákazke, inak do 14 dní od zákazníkom obdŕžanej výzvy na odber tovaru.
- Dodacia lehota a vyzdvihnutie tovaru
- 14.1. Dodacie podmienky sa dohodnú individuálne pre každú zákazku v závislosti od dostupnosti objednaného tovaru na sklade BILLIK TRADE resp. v závislosti od dodacích lehôt obchodných dodávateľov BILLIK TRADE.
- 14.2. Dodacia lehota objednaného tovaru sa väčšinou uvádza v kalendárnych týždňoch a rozumie sa tým predpokladaný termín dodania tovaru do príslušnej predajne spoločnosti BILLIK TRADE, nie termín prípadnej realizácie dopravy na miesto určené zákazníkom, úpravy tovaru alebo termín jeho montáže. Tovar je objednávaný, resp. upravovaný až po obdržaní dohodnutej zálohy od zákazníka. Doplatok kúpnej ceny je potom splatný najneskôr pri prevzatí tovaru. Lehota na dodanie tovaru začína plynúť dňom nasledujúcim po obdržaní dohodnutej zálohy kúpnej ceny za objednaný tovar.
- 14.3. Tovar bude vydaný osobe uvedenej na zákazke, alebo osobe, ktorá sa preukáže písomným plnomocenstvom od osoby, ktorá si zákazku objednala.
- 14.4. Zakúpený tovar musí byť vyzdvihnutý pri skladovom tovare do 2 týždňov odo dňa zaplatenia kúpnej ceny. Po uplynutí týchto lehôt si BILLIK TRADE vyhradzuje právo účtovať zákazníkovi poplatok za skladné vo výške 2,00 EUR s DPH za každý započatý deň omeškania s prevzatím tovaru, počnúc dňom nasledujúcim po dni uplynutia lehoty pre prevzatie tovaru až do dňa skutočného prevzatia tovaru, ak nie je v konkrétnom prípade dohodnuté inak.
- 14.5. V prípade neprevzatia tovaru zákazníkom v lehote 1 mesiaca od uplynutia lehoty na vyzdvihnutie tovaru podľa bodu 14.4. vyššie, má spoločnosť BILLIK TRADE právo odstúpiť od zmluvy a tovar predať tretej osobe a uplatňovať si voči zákazníkovi okrem skladného aj náhradu všetkých nákladov, ktoré mu s neprevzatím tovaru vznikli.
- 14.6. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na zákazníka okamihom prevzatia tovaru od BILLIK TRADE resp. od dopravcu, alebo ak tak neurobí včas, okamihom, keď mu BILLIK TRADE resp. dopravca umožní nakladať s tovarom.
- Omeškanie, vyššia moc
- 15.1. Spoločnosť BILLIK TRADE nie je v omeškaní, pokiaľ nemôže svoj záväzok riadne splniť v dôsledku omeškania, napr. prekážky, na strane zákazníka. Termín dodania tovaru sa v takomto prípade primerane predĺži o dobu, počas ktorej bol zákazník v omeškaní so splnením svojich povinností, a to až do okamihu, kedy sa spoločnosť BILLIK TRADE preukázateľne dozvie o tom, že omeškanie zákazníka je ukončené.
- 15.2. Čas dodania tovaru sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci (skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné, pričom majú vplyv na včasné vyhotovenie alebo dodanie objednaného tovaru napr.: štrajky, opatrenia orgánov verejnej moci napr. z dôvodu pandémie, núdzového stavu, mimoriadnej situácie, prírodné živly a katastrofy).
- 15.3. Pokiaľ' sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie spoločnosti BILLIK TRADE nemožným, jeho povinnosť dodať tovar zákazníkovi zaniká, pokiaľ' sa stane jej plnenie splniteľným len pri zvýšených hospodárskych nákladoch, môže spoločnosť BILLIK TRADE od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- 15.4. Zákazník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vyššej moci výhradne pri dodaní tovaru, ktorý mu ešte nebol dodaný.
- Doprava tovaru:
- 16.1. Zákazník si môže objednať službu dopravy tovaru, zakúpeného v predajni spoločnosti BILLIK TRADE. Cena za dopravu tovaru je splatná pred začiatkom prepravy a spoločnosť BILLIK TRADE zabezpečí dopravu tovaru zákazníkovi na základe jej objednania až po úplnom zaplatení (pri platbe bankovým prevodom až momentom pripísania platby na bankový účet BILLIK TRADE) kúpnej ceny tovaru ako i ceny za dopravu dohodnutej pri kúpe tovaru (ďalej ako „dopravné“),. Bez plnej úhrady dopravného nie je spoločnosť BILLIK TRADE povinná tovar k preprave odovzdať. Zmluvné strany sa však môžu dohodnúť, že kúpna cena a/alebo cena dopravy bude uhradená prostredníctvom platobnej karty (t. j. bezhotovostne) až pri prevzatí tovaru.
- 16.2. Pokiaľ nie je vyslovene dohodnuté inak, doprava prevážaného tovaru je poskytnutá za prvé uzamykateľné dvere zákazníka, teda napr. vonkajšia brána, hlavné vchodové dvere do budovy, nie teda dvere bytu zákazníka, príp. vynáška tovaru na poschodie. Zákazník je povinný zabezpečiť bezproblémový a bezpečný prístup (podľa pravidiel cestnej premávky) na miesto dodania tovaru bežnými typmi nákladných vozidiel. Tovar je možné zákazníkovi dopraviť výlučne po spevnených prístupových cestách t. j.: panelová cesta, asfaltová cesta alebo betónová cesta, zjazdná nákladným autom. Ak ide o iný druh cesty ako je uvedené v predchádzajúcej vete, dopravca je oprávnený na mieste posúdiť možnosť prístupu bez poškodenia tovaru alebo vozidla. Ak cesta nebude zjazdná pre nákladné vozidlo bez prípadného poškodenia tovaru alebo vozidla, dopravca dopravu nevykoná, pričom dopravné sa zákazníkovi v tomto prípade nevracia. V prípade ak spevnená cesta skončí skôr pred miestom dodania alebo nie je možné pristaviť vozidlo na miesto dodania (napr. nevyhovujúca šírka brány, stojace autá, úzka cesta) do vzdialenosti 5 metrov, tovar sa vyloží na spevnenej príjazdovej ceste alebo na najbližšom parkovacom mieste. Ďalšie premiestnenie tovaru si v tomto prípade zákazník zabezpečí sám.
- 16.3. V prípade dopravy nadrozmerného alebo veľkého množstva tovaru či inak špecifického tovaru, spojená so zložitou manipuláciou pri jeho vyložení, príp. nemožnosti tovar zložiť z auta vysokozdvižnou plošinou, si zákazník zabezpečí vyloženie takéhoto tovaru z auta sám. V cene dopravného nie je zahrnutá vynáška tovaru, ktorú BILLIK TRADE neposkytuje.
- 16.4. Zákazník je povinný vykonať kontrolu úplnosti dodávky pri odovzdaní dopravcom a potvrdiť dodací list s uvedením prípadných vád. Pokiaľ tak neurobí, má sa za to, že tovar bol dodaný bez zjavných vád. Zákazník nie je oprávnený odmietnuť prevzatie dodávky tovaru nevykazujúceho zjavné vady, čím nie je dotknuté právo zákazníka uplatniť si nárok z vád tovaru (reklamáciu). Svojim podpisom zákazník na dodacom liste potvrdzuje prevzatie zakúpeného tovaru bez zjavných vád a prevzatie originálu dokladu o kúpe.
- 16.5. Ak zákazník poruší svoju povinnosť riadne prevziať tovar alebo neposkytne riadnu súčinnosť pri prevzatí dodávky tovaru, je povinný nahradiť spoločnosti BILLIK TRADE všetky náklady, najmä náklady vzniknuté v súvislosti s odoslaním a doručením tovaru, ako aj všetky ujmy, ktoré mu spôsobí porušením tejto povinnosti, a to vrátane ušlého zisku a všetkých nasledovných a nepriamych škôd.
- Odstúpenie od zmluvy
- 17.1. Právo zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v internetovom obchode sa spravuje podľa ustanovení článku 9., body 9.4. až 9.15. (Odstúpenie od zmluvy zákazníka spotrebiteľa) týchto VOP a príslušnými zákonnými ustanoveniami.
- 17.2. Zákazníci, ktorí sú podnikateľmi, majú právo na odstúpenie od zmluvy, ktoré im umožňujú príslušné právne predpisy. Právo na vrátenie tovaru poskytované spoločnosťou BILLIK TRADE uvedené v bode 18. týchto VOP tým nie je dotknuté.
- 17.3. Spoločnosť BILLIK TRADE a zákazník sú oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy okrem iných prípadov stanovených týmito VOP, ak sa druhá zmluvná strana dopustí podstatného porušenia povinností vyplývajúcich pre ňu z kúpnej zmluvy a týchto VOP. Za podstatné porušenie zmluvných povinností sa považujú najmä: omeškanie zákazníka s úhradou kúpnej ceny v lehote splatnosti určenej alebo akýchkoľvek iných čiastok podľa týchto VOP, omeškanie zákazníka s prevzatím tovaru. Ak by vznikli medzi stranami pochybnosti o dni doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, považuje sa za deň doručenia tretí deň po odoslaní oznámenia na adresu zákazníka, ktorú uviedol spoločnosti BILLIK TRADE (napr. v zákazke, kúpnej zmluve, zákazníckom účte, online objednávke).
- 17.4. Spoločnosť BILLIK TRADE je oprávnená odstúpiť od zmluvy z dôvodu nemožnosti dodať tovar, či už z dôvodu vypredania svojich zásob tovaru alebo z dôvodu jeho nedostupnosti. Spoločnosť BILLIK TRADE môže ďalej od zmluvy odstúpiť v prípade, že tovar sa už nevyrába a/alebo nedodáva, ako aj z dôvodu, že tovar bol označený zjavne chybnou cenou. Za zjavne chybnú cenu sa pre tieto účely rozumie cena, ktorá sa v dôsledku prekrývajúcich sa číslic v čiastke ceny, chýbajúcej číslice v čiastke ceny, nesprávne umiestnenej desatinnej čiarky v čiastke ceny, zámeny meny (napr. zrejme eurová čiastka je uvedená s označením meny CZK) alebo aj z akéhokoľvek iného, hoci nie aj zrejmého, dôvodu výrazne odchyľuje od zvyčajnej maloobchodnej ceny daného alebo porovnateľného tovaru alebo príslušných s ním spojených služieb, bez toho aby táto odchýlka bola dôsledkom demonštrovanej zľavovej alebo výpredajovej akcie alebo inej formy spoločnosťou BILLIK TRADE úmyselne zamýšľaného cenového zvýhodnenia. Výraznou odchýlkou sa pre tento účel rozumie odchýlka, ktorá musí byť pri rozumnom posúdení zrejmá aj priemernému spotrebiteľovi s tým, že ak nie je preukázaný opak, je výraznou odchýlkou odchýlka prevyšujúca 20%.
- 17.5. Spoločnosť BILLIK TRADE je rovnako oprávnená od zmluvy odstúpiť, pokiaľ zákazník zvolí možnosť vydvihnutia zakúpeného tovaru na vybranej predajni BILLIK TRADE a tento tovar sa nevydvihne do troch dní odo dňa, kedy mu bola zo strany spoločnosti BILLIK TRADE poskytnutá informácia o dostupnosti tovaru na vydvihnutie (prevzatie).
- 17.6. Ak využije spoločnosť BILLIK TRADE právo na odstúpenie podľa vyššie uvedených bodov týchto VOP, spoločnosť BILLIK TRADE vyrozumie zákazníka o tom, že od zmluvy odstupuje, a to do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Pokiaľ zákazník už uhradil kúpnu cenu (alebo jej časť), bude mu kúpna cena (prípadne jej časť) vrátená späť rovnakým spôsobom, a to najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy spoločnosti BILLIK TRADE. Ak nebude možné vrátiť kúpnu cenu rovnakým spôsobom, vyžiada si spoločnosť BILLIK TRADE od zákazníka zodpovedajúcu súčinnosť, ktorú je zákazník povinný poskytnúť. Odstúpením spoločnosti BILLIK TRADE zaniká zmluva uzavretá so zákazníkom, a to v rozsahu v akom od zmluvy spoločnosť BILLIK TRADE odstúpi.
- Právo na vrátenie tovaru poskytované spoločnosťou BILLIK TRADE
- 18.1. Spoločnosť BILLIK TRADE poskytuje zákazníkom možnosť vrátenia vybraného zakúpeného tovaru do 14 dní od vystavenia daňového dokladu (faktúry) za tovar. Tovar musí byť vrátený v predajni BILLIK TRADE. Podmienkou vrátenia tovaru a následne vrátenia kúpnej ceny je súčasne:
- 18.1.1. predloženie potvrdenia o kúpe tovaru (daňového dokladu alebo dodacieho listu) zákazníkom;
- 18.1.2. vrátenie nepoužitého a nepoškodeného kompletného tovaru s príslušenstvom v pôvodnom stave, v nepoškodenom a neporušenom originálnom obale, vrátane všetkých súvisiacich dokumentov, ktoré boli zákazníkovi s tovarom odovzdané (záručné podmienky, návody na použitie atď.) a všetkého prípadného príslušenstva dodaného s tovarom.
- 18.2. Možnosť vrátenia tovaru sa nevzťahuje na vákuovo balený tovar, ktorý po porušení obalu stráca svoje vlastnosti, týka sa to hlavne vákuovo balených elektród, ktorých špecifické vlastnosti sú vďaka nemu zachované a po otvorení je potrebná okamžitá spotreba, tovar predaný v zľave, zlacnený tovar, tovar na zákazku, tovar vyrobený alebo upravený podľa individuálnych inštrukcií zákazníka (napr. tovar zhotovený na požadované špecifické rozmery, zvláštne objednávky tovaru), tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, charakteristické znaky, spoľahlivosť, môžu byť nesprávnym skladovaním, prepravou alebo manipuláciou zákazníka narušené, ako aj tovary, ktoré podliehajú prísnym podmienkam a pravidlám skladovania alebo na iný tovar (napr. tovar ponúkaný v zľave vplyvom poškodenia a iné) podľa rozhodnutia spoločnosti BILLIK TRADE v odôvodnených prípadoch. V prípade tovaru na zvláštnu zákaznícku objednávku s individuálne stanovenými cenami, je možné vrátenie uskutočniť len za podmienky, že vrátenie tovaru bude pre BILLIK TRADE odsúhlasené dodávateľom tohto tovaru. V prípade tohto tovaru je BILLIK TRADE oprávnený z vrátenej kúpnej ceny započítať si náklady na dopravu tovaru späť dodávateľovi. Výšku týchto nákladov je BILLIK TRADE povinný oznámiť zákazníkovi pri vrátení tovaru.
- 18.3. V prípade, že vrátený tovar bol zákazníkom uhradený prostredníctvom platnej karty, bude mu kúpna cena tovaru vrátená na bankový účet, oproti predloženiu platobnej karty, ktorou bola kúpna cena za vrátený tovar uhradená. V prípade, ak zákazník nemá takúto platobnú kartu v dobe vrátenia tovaru k dispozícii, bude mu kúpna cena vrátená formou prevodného príkazu na bankový účet ktorý uvedie.
- 18.4. V prípade, že tovar bol zákazníkom zakúpený prostredníctvom platobných poukážok, vrátane prípadov čiastočnej úhrady kúpnej ceny hotovosťou alebo platobnou kartou, bude mu kúpna cena vrátená formou prevodného príkazu na bankový účet ktorý uvedie.
- 18.5. Konečné rozhodnutie o tom, či sú v konkrétnom prípade splnené všetky podmienky podľa tohto článku 18. týchto VOP pre vrátenie tovaru, prináleží spoločnosti BILLIK TRADE.
- Výhrada vlastníckeho práva
- 19.1. U zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, si spoločnosť BILLIK TRADE vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom zmluvy až do úplného zaplatenia ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy, t. j. vlastnícke právo k tovaru prechádza na zákazníka až úplným zaplatením ceny
- 19.2. Pre zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, platí nasledujúce:
- 19.2.1. Zaslaný tovar (ďalej len „tovar s výhradou vlastníckeho práva“) zostáva vo vlastníctve spoločnosti BILLIK TRADE až do okamihu úplného zaplatenia ceny ako aj všetkých existujúcich alebo budúcich pohľadávok, ktoré má aktuálne alebo do budúcnosti spoločnosť BILLIK TRADE voči zákazníkovi.
- 19.2.2. Zákazník je povinný nakladať s tovarom s výhradou vlastníckeho práva s riadnou starostlivosťou a poistiť ho na svoje náklady dostatočne pre prípad poškodenia ohňom, vodou, krádežou, ako aj proti ostatným poistným rizikám vo výške hodnoty nového tovaru. Ak sú nutné údržbové a inšpekčné práce, je zákazník povinný ich vykonať včas a na vlastné náklady.
- Zodpovednosť za vady, záruka
- 20.1. Zodpovednosť za vady a uplatnenie si práv zo zodpovednosti za vady zákazníkov , ktorí sú spotrebiteľmi, sa riadia Reklamačným poriadkom spoločnosti BILLIK TRADE, ktorý nájdete na adrese https://www.billik.sk/reklamacny-poriadok/ a príslušnými právnymi predpismi slovenského práva (najmä ustanovenia § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľa). V prípade zákazníkov, ktorí sú podnikateľmi, sa uplatňujú príslušné ustanovenia § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
- 20.2. Zodpovednosť spoločnosti BILLIK TRADE voči zákazníkom sa riadi príslušnými právnymi predpismi.
- Informácie k elektronickej evidencii tržieb
- 21.1. Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov je podnikateľ je povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici alebo v systéme e-kasa prostredníctvom pokladnice e-kasa klient bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Ak podnikateľ nemôže z dôvodu prekročenia hraničnej doby odozvy zaevidovať tržbu v systéme e-kasa, je povinný uložiť dátovú správu v on-line registračnej pokladnici.
- 21.2. Podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient odovzdať kupujúcemu pokladničný doklad okrem kópie pokladničného dokladu ihneď po jeho vytlačení v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient.
- Ochrana osobných údajov.
Spoločnosť BILLIK TRADE zaobchádza s údajmi zákazníkov zodpovedne. Preto je spoločnosť BILLIK TRADE v zaobchádzaní s údajmi získanými online viazaná vlastnými dobrovoľnými zásadami ochrany osobných údajov. Ďalšie informácie k téme ochrany osobných údajov (bez ohľadu na kódexy správania) sú uvedené vo Vyhlásení o ochrane osobných údajov, ktoré nájdete na adrese......
- Rozhodné právo, jazyk zmluvy, jurisdikcia
- 23.1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej aj „Obchodný zákonník“) v prípade zákazníkov - podnikateľov, a v prípade zákazníkov - spotrebiteľov sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej aj „Občiansky zákonník“), zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej aj „zákon o ochrane spotrebiteľa“),. Uplatnenie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru publikovaného v oznámení Federálneho Ministerstva Zahraničných vecí č. 160/1991 (CISG) je vylúčené z týchto VOP.
- 23.2. Súdna príslušnosť pre akýkoľvek spor vzniknutý zo zmluvných vzťahov uzatvorených na základe týchto VOP sa riadi podľa príslušných slovenských právnych predpisov.
- Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
- 24.1. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na predávajúceho BILLIK TRADE s.r.o. (ďalej aj len „predávajúci“) so žiadosťou o nápravu, pokiaľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci inak porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu s náležitosťami podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení sporov“). Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Spotrebiteľ môže v prípade zmluvy uzavretej on-line využiť na alternatívne riešenie svojho sporu platformu riešenia sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti v jazyku, ktorý si zvolí. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), ktorý mal ku dňu uzavretia zmluvy alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku, ku dňu odoslania objednávky, bydlisko alebo miesto obvyklého pobytu v Slovenskej republike (vnútroštátny spor) alebo inom členskom štáte EÚ (cezhraničný spor). Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. V prípade potreby kontaktujte predávajúceho na adrese BILLIK TRADE s.r.o., Priemyselná 4, Nitra 949 01, tel.č.: 0907 411 455. E-mailovou adresou predávajúceho na účely riešenia sporov so spotrebiteľmi je: info@billik.sk. Podrobnejšie informácie nájdete v Zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku a na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov).
- Global Payments
- 25.1. Spracovanie údajov spoločnosťou Global Payments. Oprávnená osoba týmto potvrdzuje, že informácie uvedené v tomto formulári sú pravdivé a úplné a ďalej potvrdzuje, že si pred vypísaním tohto dokumentu prečítala a súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami pre akceptáciu platobných kariet. Ďalej súhlasí s vytvorením kópie občianskeho preukazu či iného dokladu totožnosti podľa platných právnych predpisov. Spoločnosť Global Payments s.r.o., organizačná zložka, so sídlom Vajnorská 100/B, 831 04 Bratislava - Nové Mesto, IČO: 50010301, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Po, vložka 3016/B, bude v prípade udelenia súhlasu spracúvať osobné údaje (meno, priezvisko, e-mail, telefón, adresa) na marketingové účely. Súhlas možno kedykoľvek odvolať alebo obmedziť bez vplyvu na zákonnosť predchádzajúceho spracovania. Ďalšie informácie sú dostupné v Zásadách spracúvania osobných údajov GP. Vyplnením formulára dávate súhlas so spracovaním údajov a potvrdzujete, že ste sa oboznámili so znením Zásad.
- Záverečné ustanovenia
- 26.1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči zmluvnému partnerovi uzavretím kúpnej zmluvy. Platne uzavretá kúpna zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia. Spoločnosť BILLIK TRADE oznamuje zmeny VOP na svojej internetovej stránke https://www.billik.sk/obchodne-podmienky/
- 26.2. Tieto VOP sú k dispozícii na adrese sídla spoločnosti BILLIK TRADE, v predajni BILLIK TRADE a elektronicky na adrese https://www.billik.sk/obchodne-podmienky/. Tieto VOP sú platné a účinné od 26.5.2025
- 26.3. Prípady a situácie neupravené týmito VOP sa budú posudzovať podľa príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, pričom kogentné ustanovenia predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa majú prednosť pred týmito VOP, ak je zákazník spotrebiteľom v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa resp. Občianskeho zákonníka.
- 26.4. Žiadna za strán nemá právo bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany postúpiť, previesť alebo nakladať, vcelku či čiastočne, s príslušnými právami, nárokmi a záväzkami na základe tejto zmluvy, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak. Ak sa jedna alebo viac častí týchto VOP stane z akýchkoľvek dôvodov právne neúčinnou, netýka sa to zostávajúcich časti týchto VOP.
- 26.5. Objednávky v internetovom obchode spoločnosti BILLIK TRADE môžu byť prijímané 24 hodín denne 7 dní v týždni.